یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

لپ‌تاپ‌های اوکراینی به وایمکس نسل چهارم متصل می‌شوند

تزئيني

چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۰:۰۰


شرکت FreshTel در اوکراین به عنوان اولین اپراتور بین‌المللی وایمکس همراه برای مجهز کردن لپ‌تاپ‌های این کشور به مبدل‌های وایمکس اینتل شناخته شد.<BR>

وایمکس نیوز – اپراتور نسل چهارم اوکراین "FreshTel" و اینتل، پیشگام در ساخت سخت‌افزار میکرو الکترونیک، چهار کامپیوتر قابل حمل مجهز به ابزار قابل اتصال به شبکه‌های وایمکس ارایه دادند.
از آنجا که نسل چهارم، فناوری دسترسی به اینترنت پهن‌باند، پیشرفته‌ترین فناوری استاندارد برای محصولات لپ‌تاپ به شمار می‌آید، بر همین اساس فروشندگان برتر جهان شروع به ساخت کامپیوترهای قابل حمل مبتنی بر هسته 2010 اینتل (TM) و مبدل Wimax 6250 کرده‌اند. این مبدل چند بانده بی‌سیم در شبکه‌های وایمکس در سه باند 5/3، 5/2 و 2/3 گیگاهرتز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شبکه FreshTel در ماه سپتامبر 2009 در پایتخت اوکراین راه‌اندازی شد و از آن پس شهروندان این شهر و حومه آن توانستند از مزایای این فناوری بهره‌مند شوند. قرار است در طرح 2010- 2011 این شبکه تمامی شهرهای بزرگ این کشور را پوشش دهد.
لپ‌تاپ‌های مجهز به مبدل وایمکس یکی از راه‌های مقرون به صرفه برای بهره‌وری از فناوری نسل چهارم به شمار می‌آید به نحوی که از این پس هر خریدار کامپیوتر قابل حمل با لپ‌تاپ می‌تواند از اینترنت پهن‌باند همراه در هر زمان و هر مکانی که هست بهره ببرد. این فناوری امکان تماس ویدیویی، تماشای تلویزیون آنلاین و دیگر محتوای چند رسانه‌ای، دسترسی به کلاس‌های درس بهترین دانشگاه‌های جهان و کنفرانس‌های تحت وب را فراهم می‌سازد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو